diumenge, 10 de gener del 2016

ENGEGUEM

COM POSAR EN MARXA LA CREACIÓ DE BOOKTRÀILERS A L'AULA.

Per sisè curs consecutiu la nostra escola duu a terme el que anomenem Projecte Lectura Jove. Havent vist que la típica fitxa de lectura no satisfeia ni alumnes ni docents, vam concebre la idea de fer-los traduir les seves impressions en films curts.

L'important no era la qualitat tècnica, sinó 

a) triar una bona història i b) saber copsar-ne el nucli. 
Des del principi hem col·laborat amb la Biblioteca Pompeu Fabra de Mataró (indispensable el concurs de la Sònia Escobar) que s'encarrega d'oferir-nos les seves instal·lacions per a les trobades, buscar un formador que ens orienti a tots plegats sobre com contar històries (vaja, un contista de contrastada solvència, en Carles Alcoy) i sobretot, subministrar-nos prou exemplars dels llibres seleccionats a tres bandes.
L'Elisabet, professora de Visual i Plàstica i Complementàries, dins la classe de "Llibres", en alguns espais de les àrees de Visual i Plàstica i Cinema fa tot el seguiment del projecte dins l'aula, acompanyament lector, planificació de les tasques per grups i dates, la gestió d'aplicar els continguts de les conferències al que serà el treball, creació dels Storyboards, algunes nocions de com fer una bona filmació o selecció d'imatges...tot el que caldrà per lliurar bé el treball.

En una primera visita, els quatre cursos de l'ESO, per separat, accedeixen a les instal·lacions i hi duen a terme una gimkana on cal indagar, remenar, deduir.

En marxar a casa, s'enduen els llibres que han de llegir. Se'ls ha girat feina per a les properes trobades, a finals de gener i febrer. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada